طرح «کسب و کار پایدار خانواده‌محور» از بانوان شاغل در حوزه صنایع‌دستی حمایت می‌کند/ ایجاد شرایط مناسب برای توزیع محصولات تولیدی بانوان

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بانوان سرپرست خانوار شاغل در حوزه صنایع‌دستی در قالب طرح «کسب و کار پایدار خانواده‌محور» حمایت می‌شوند و این طرح امسال در تمام استان‌های کشور اجرا خواهد شد.

انسیه خزعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا، با اشاره به طرح «کسب و کار پایدار خانواده‌محور» گفت: این طرح با هدف حمایت از خانواده‌های سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال از طریق آموزش یا تخصیص وام خوداشتغالی انجام می شود.

او افزود: حمایت از کارآفرینان زن سرپرست خانوار یا خودسرپرست و ایجاد سازوکاری مناسب برای توزیع محصولات تولیدی این بانوان مورد تاکید طرح کسب و کار پایدار و خانواده‌محور است.

خزعلی افزود: طرح مذکور با توافقات دوجانبه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با بنیاد برکت تاکنون در ۲۱ استان اجرایی شده که بیش از ۳۰۰ بانوی سرپرست خانواده را مشغول به کار کرده و اکنون در مرحله پوشش‌دهی به کل کشور است.

معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه امروز شاهد ظرفیت‌های عظیم بانوان کارآفرین و نخبه در شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم، گفت: حمایت این معاونت در عرصه اشتغال در دو بخش سمن‌ها و انجمن‌ها و همچنین زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است که گاهی شرایطی به مراتب سخت‌تر از زنان بی‌سرپرست را تجربه می‌کنند، لذا در این زمینه نیاز به پشتیبانی جدی‌تری وجود دارد.

او در ادامه گفت: بانوان سرپرست خانوار را در حوزه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی حمایت می‌کنیم. این حمایت توسط کارآفرینان است که تامین مواد اولیه و ارسال محصولات آن‌ها به بازار راهی است که از طریق آن‌ها به بانوان شاغل در حوزه صنایع‌دستی کمک می‌کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020227622508

برچسب‌ها