بازدید از موزه حرم حضرت معصومه(س)برای دختران رایگان شد

رئیس موزه آستانه مقدسه قم گفت:بازدید دختران از موزه فاطمی از ۲۸ اردیبهشت‌ماه تا اول خرداد برای دختران رایگان خواهد بود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر مشکاتی بیان کرد: به مناسبت فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت معصومه (س)و روز دختر بازدید دختران از موزه فاطمی در میدان آستانه مقابل درب یک حرم مطهر از روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت همزمان با روز جهانی موزه تا دوشنبه اول خرداد به مدت ۵ روز رایگان است.

رئیس موزه آستانه مقدسه قم ادامه داد: همچنین بازدید از این موزه محتوا گرای توحید محور در روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت همزمان با میلاد بانوی کرامت برای خانواده‌هایی که دختر همراه دارند نیز رایگان خواهد بود و در سایر روز‌های دهه کرامت برای خانواده‌هایی که دختر همراه دارند بازدید نیم بها محاسبه خواهد شد.

او در ادامه از افزایش ساعات بازدید از موزه فاطمی در دهه کرامت خبر داد و افزود: از ۳۱ اردیبهشت تا دهم خرداد، موزه فاطمی تا ساعت ۱۸ به روی بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

رئیس اداره موزه آستانه گفت: این موزه از دو بخش تالار عترت و تالار عبرت تشکیل شده که بر اساس محتوا چیده شده و دارای ۱۶ گنجینه تخصصی و بیش از ۶۰ گنجواره تخصصی و موضوعی متنوع است.

مشکاتی ادامه داد: تالار عترت براساس اهداف و دستاوردهای سفر تاریخی و تمدن ساز کریمه اهل بیت (علیهم السلام) در ۱۰ گنجینه چیدمان شده و آثار مربوط به متعلقات حرم حضرت معصومه (س) و ائمه معصومین از جمله دست خط منسوب به امام رضا، امام علی و امام حسن عسکری علیهم‌السلام است؛ تالار عبرت دوره‌های مختلف تاریخی را در ۶ گنجینه شامل می‌شود، ظروف مربوط به ۳ هزار سال قبل از میلاد و قالی ابریشمی بزرگ دوازده ضلعی که یکی از عجایب هفتگانه فرش دستباف جهان است از جمله اشیاء تاریخی مربوط به این تالار است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020227684939

برچسب‌ها