رکاب‌زنی دوچرخه‌سوران تربت جامی حامی میراث‌فرهنگی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت جام گفت: 30 نفر از دوچرخه‌سواران، حامیان و دوستداران میراث‌فرهنگی تربت جام، به‌مناسبت هفته میراث‌فرهنگی، با پیام جهانی 2023 یونسکو با عنوان «میراث فرهنگی، هویت ملی و نشاط اجتماعی» مسیر بین شهر تربت جام تا روستای هدف گردشگری بزد را رکاب زدند.

به گزارش میراث‌‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، فرامرز صابرمقدم با اعلام این خبر گفت: رکاب‌زنی دوچرخه‌سواران از مجموعه تاریخی شیخ احمد جام آغاز و به مسافت 18 کیلومتر تا روستای بزد ادامه یافت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت جام ادامه داد: از آنجا که روستای بزد، کانون بافت پارچه‌های سنتی (فَرَت) شناخته شده است، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این گروه، برای تحقق پیام یونسکو، ملاقات با پیشکسوتان فرت‌بافی بود که به نحو مطلوبی اجرا شد.

صابرمقدم تصریح کرد: از دیگر برنامه‌های این گروه، حضور بر مزار متبرک شهدا، بنای میر غیاث‌الدین و مسجد نور بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تربت جام اظهار کرد: در این رویداد فرهنگی‌ورزشی، تولیت مزار جام، پایگاه ملی مجموعه شیخ جام، هیأت دوچرخه‌سواری تربت جام، دانشگاه آزاد اسلامی و اداره ورزش و جوانان شهرستان و همیاران «ژنده پیل» مشارکت داشتند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020229770326

برچسب‌ها