دومین جشنواره طبخ ماهی در شهر دندی ماهنشان زنجان برگزار شد/ وجود ۷۵۰ مزرعه پرورش ماهی

دومین جشنواره طبخ ماهی با حضور فرماندار، معاون گردشگری زنجان، امام جمعه بخش انگوران و جمعی از مدیران در شهر دندی شهرستان ماهنشان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، نجفعلی عزیزی روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره، شناساندن میراث‌فرهنگی، معنوی و تاریخی شهرستان است. 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان افزود: برپایی این جشنواره‌های گردشگری گامی برای معرفی شهرستان ماهنشان در سطح کشور است و دراین جشنواره مفاخر شهرستان، آداب و رسوم، آیین‌ها، لباس‌های محلی، تولیدات کشاورزی، غذا، زبان و نیز جاذبه‌های گردشگری این شهرستان به مردم معرفی شد.

عزیری گفت: در کنار دومین جشنواره طبخ ماهی، تعدادی از بانوان هنرمند شهردندی و روستاهای بخش انگوران تولیدات صنایع‌دستی خود را در این جشنواره ارائه و به معرفی کارها و فعالیت‌های خود پرداختند و کارگاه آموزشی از نخ ریسی سنتی، جوراب‌بافی، پخت نان سنتی و ماهی کبابی برگزار شد.

او بیان کرد: در شهرستان ماهنشان سالانه حدود ۱۱ هزار تن ماهی تولید می‌شود و ۷۵۰ مزرعه پرورش ماهی وجود دارد. این جشنواره با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله فرمانداری، شهرداری دندی، بخشداری و دهیاری‌های بخش انگوران و شهر دندی و سایر دستگاه‌ها برگزار شد. 

داود آبیان در این جشنواره تصریح کرد: می‌توان با توسعه و سامان‌دهی صنعت گردشگری و توریسم زمینه را برای جذب گردشگر با هدف ایجاد اشتغال و کسب درآمد در شهرستان فراهم کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: امیدواریم با برگزاری این رویداد میزان اطلاعات مردم از میراث‌فرهنگی افزایش پیدا کند و در آینده گام‌های بلندتری در معرفی میراث‌فرهنگی در سطح منطقه و بین‌الملل برداشته شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020229931976

برچسب‌ها