نمایشگاه «کروکی تاریخ» در اهواز برگزار شد

همزمان با فرارسیدن هفته میراث‌فرهنگی، طی آیینی باحضور مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان و جمعی از مسئولان شهری و دانشجویان رشته معماری، نمایشگاهی از تابلوهای کروکی بناهای تاریخی ثبت‌ملی اهواز در این شهرستان گشایش یافت.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، آیین گشایش این نمایشگاه  باحضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان، غلام‌رضا سلمان‌پور سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان، تبار قریب رئیس اداره میراث‌فرهنگی اهواز، سیداحمد موالی‌زاده فرماندار اهواز، سیاوش محمودی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز و میثم ایل‌اسکندری مدیرعامل سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری اهواز در محل گالری بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهیدهادی کجباف در اهواز برگزار شد.

در این نمایشگاه، 40 اثر کروکی از 10 دانشجوی معماری مؤسسه جهاد دانشگاهی خوزستان شامل محمد کاکاحاجی، رضا معمار، سروش بالاهنگ، محمدحسین سعادتمند، سیدنورالله موسوی،کوثر جعادله، فاطمه سالمی، حیفاء شریفی، نادیا سیاحی و ثمین ناصری‌راد در معرض دید عموم قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: هویت هر ملت، جامعه و نظامی به تاریخ آن ملت برمی‌گردد که برگرفته از فرهنگ، آداب و رسوم است؛ هیچ کشوری در طول تاریخ از لحاظ هویتی و غنای تاریخی و فرهنگی به ملت ایران نمی‌رسد، اگر بنا باشد این فرهنگ به نسل‌های بعدی منتقل شود باید از راه هنر انجام شود؛ در واقع جوهر اصلی این کار هنر است.

سیاوش محمودی افزود: اگر به هنر به ویژه در حوزه‌های آموزش شهروندی توجه شود و در این مسیر استفاده شود تأثیرپذیری زیادی در رفتار جامعه خواهد داشت.

او با اشاره به این‌که اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارای ابعاد وسیعی است ادامه داد: خوزستان یک استان بسیار غنی از لحاظ گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی است. تنوع اقوام در استان یک ظرفیت بزرگ برای استان است و ممکن است ابزاری برای این صنایع باشد؛ در واقع خوزستان را می‌توان استان فرصت‌ها و ظرفیت‌ها دانست این درحالی است که تاکنون کمتر از این ظرفیت‌ها استفاده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تأکید بر تلاش مضاعف در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر اهواز نگاه ویژه‌‌ای به این حوزه داشته و دغدغه‌مند است و آمادگی همکاری و حمایت در این حوزه را دارد.

او با تأکید تبدیل هنر به اشتغال آفرینی تصریح کرد: چنین ظرفیت‌هایی در استان وجود دارد علاوه بر آن می‌توانیم به خارج از استان هم صادر کنیم برای اینکار علاوه بر تلاش مضاعف باید با دغدغه‌مندی بازار آن را ایجاد کنیم.

محمودی با اشاره به شرایط گردشگری در سنوات گذشته و کم‌توجهی به آن تصریح کرد: اهواز ظرفیت زیادی در حوزه گردشگری دارد؛ رودخانه کارون یکی از بزرگترین ظرفیت‌های گردشگری کشور است که تاکنون توجه لازم به آن نشده است که با توجه به اهمیت موضوع برای باززنده‌سازی آن در بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۲، 100 میلیارد تومان برای آن اختصاص یافته است. 

نمایشگاه "کروکی تاریخ" تا سوم خردادماه 1402 هرروز از ساعت 17:30 تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020230478270

برچسب‌ها