آغاز مرمت یخدان میرفتاح ملایر طی 2 هفته آینده

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از تخصیص اعتبار 1.5 میلیارد تومانی از اعتبارات سفر رئیس جمهوری برای مرمت یخدان میرفتاح ملایر خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اتابک صفری با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته از زمان آسیب یخدان میر فتاح تاکنون پیگیری‌های زیادی برای جذب اعتبار این اثر از سوی مسئولان میراث‌فرهنگی استان و شهرستان صورت گرفته است، گفت: طی سال‌های گذشته بخشی از مرمت این اثر انجام شده است.

 سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با بیان اینکه طبق بازدیدهای صورت گرفته از یخدان میرفتاح با اقدامات انجام شده برای استحکام‌بخشی، محوطه‌سازی وغیره تاکنون در این راستا، ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد بوده‌ایم، افزود: اعتبار خوبی برای مرمت این اثر تاریخی تخصیص یافته است.

صفری گفت: با تخصیص اعتبار 1.5 میلیارد تومانی از اعتبارات سفر رئیس جمهوری قرار است طی دو هفته آینده کارهای ادامه مرمت و اقدامات لازم برای قرارداد را انجام و اجرای کار را داشته باشیم.

اتابک صفری با بیان اینکه تا حدودی پایه‌های اصلی کار شده و جزئیات درونی نیز انجام شده است؛ افزود: کار اجرای ساخت گنبد و ادامه کار را خواهیم داشت که امیدواریم با این اعتبار اتمام ساخت یخدان را به نتیجه برسانیم.

او گفت: حدود ۳۰۰ میلیون تومان نیز از اعتبارات استانی برای این پروژه پیش‌بینی شده است که امیدواریم با اعتبارات ملی و استانی هر چه زودتر شاهد مرمت یخدان میر فتاح ملایر باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020230889213

برچسب‌ها