رونمایی از تقویم گردشگری مهریز یزد

به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی از تقویم گردشگری شهرستان مهریز یزد به‌منظور معرفی جاذبه‌های گردشگری رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، در نشست عصر شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه که با موضوع حفاظت از میراث فرهنگی و با حضور معاون میراث‌فرهنگی و سرپرست معاونت گردشگری استان یزد، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مهریز، فعالان انجمن راهنمایان گردشگری، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، از تقویم گردشگری مهریز رونمایی شد.

معاون میراث‌فرهنگی استان یزد در این نشست ضمن گرامی‌داشت هفته میراث‌فرهنگی، به حفاظت از ارزش‌های ملموس و ناملموس مواریث فرهنگی-‌تاریخی شهرستان اشاره کرد و به راهنمایان گردشگری پیشنهادهایی در خصوص ارائه منابع و مؤاخذ و استفاده از ظرفیت استان در خصوص مباحث علمی و تخصصی ارائه داد.

در ادامه سرپرست معاونت گردشگری استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان مهریز گفت: در تقویم گردشگری مهریز بر اساس ظرفیت‌های مختلف گردشگری در شهرستان، مسیرهای گردشگری (تاریخی، فرهنگی، اکو توریسم) به همراه برگزاری جشنواره‌ها و جشن‌های محلی در طول سال مشخص‌ شده است.

خورشیدی یکی از اهداف تهیه و تدوین این تقویم را، افزایش حضور گردشگران در شهرستان اعلام کرد و افزود: گردشگران با استفاده از این تقویم در طول ماه‌ها و روزهای سال می‌توانند از جاذبه‌های مختلف گردشگری سطح شهرستان مهریز استفاده کنند.

در پایان طرح پرسش و پاسخ فعالان گردشگری و نشست تخصصی برگزار و تقویم گردشگری شهرستان که برای اولین بار در استان تدوین‌شده است، رونمایی شد.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020231104839

برچسب‌ها