خصلت مهمان‌نوازی مردم لرستان تقویت کننده اقتصاد گردشگری است

استاندار لرستان خصلت مهمان‌نوازی مردم لرستان را تقویت کننده اقتصاد گردشگری دانست.

به‌ گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان، فرهاد زیویار در مراسم تجلیل از خادمان سفر استان با بیان این مطلب اظهار کرد: خصلت مهمان‌نوازی مردم لرستان در کنار طبیعت زیبا یک شاخصه مهم در جذب گردشگری است و لرستان با وجود این ظرفیت یزرگ می‌تواند قطب گردشگری کشور باشد.

استاندار لرستان تشریح کرد: خرم‌آباد تا شعاع ۲۰۰ کیلومتر همواره کانون مناسبات اجتماعی مختلف بوده و این منطقه با وجود آثار متعدد تاریخی، طبیعت زیبا و میراث معنوی مانند غیرت، عطوفت، مهربانی و‌مهمان‌نوازی می‌تواند پایه‌گذار یک‌ تحول اساسی در حیطه گردشگری باشد که این ظرفیت باید توسط فعالین‌ گردشگری مبنا و مورد استفاده قرار گیرد.

زیویار بیان کرد: لرستان با وجود ظرفیت‌های متنوع گردشگری، آب و هوای مطلوب و مهمان نوازی مردم این دیار در نوروز یکی از مقاصد اصلی گردشگران بود که باید از این ظرفیت برای توسعه صنعت گردشگری و در نتیجه رونق اقتصادی و اشتغال مردم بهره برد.

او با بیان اینکه صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است و توسعه این صنعت نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاههای اجرایی دارد افزود: باید با تلاش و تعامل را راستای ایجاد زیرساخت های گردشگری در لرستان متناسب با نیاز مسافران و گردشگران گام برداریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020231309969

برچسب‌ها