کاوش‌های نجات‌بخشی سد چپرآباد اشنویه توسط ۵ هیئت در حال انجام است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه گفت: فصل دوم کاوش‌های نجات‌بخشی محوطه‌های تاریخی سد چپرآباد اشنویه توسط پنج هیئت کاوش دارای مجوز از طرف پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حال انجام است.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، روناک تاسا ۲ خرداد ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه اشنویه اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ نیز عملیات کاوش نجات‌بخشی چهار محوطه محدوده آبگیری سد چپرآباد از جمله شیخ رش ۱ و ۲، کانی‌حوا و تپه چپرآباد توسط ۱۰ کارشناس در قالب چهار گروه باستان‌شناسی انجام شده بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه گفت: تاکنون در کاوش‌های نجات‌بخشی انجام شده ظروف سفالی، تدفین انسانی و تعدادی اشیای مفرغی به‌دست آمده که به گنجینه موزه یکی از شهرستان‌ها انتقال یافته است.

او اضافه کرد: کاوش‌های صورت گرفته در محدوده سد چیرآباد می‌تواند نقطه عطفی برای باستان‌شناسی در جنوب آذربایجان غربی محسوب شود.

تاسا در خصوص عملیات تعیین حریم و... در محوطه تاریخی قلاتگاه ریکاباد تصریح کرد: تعیین حریم این محوطه تاریخی نیازمند تامین اعتبار بوده و در صورت تخصیص اعتبار اقدامات لازم در اسرع وقت آغاز می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اشنویه با اشاره به ساماندهی سرویس بهداشتی جنگل میراوه خاطرنشان کرد: علی رغم ایجاد و تخصیص وسایل متاسفانه چندین بار نسبت به تخریب آن اقدام صورت گرفته و عملا بدون استفاده باقی مانده و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد مکان‌های تفریحی و گردشگری از اولویت‌های اساسی در این جنگل است.

 انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402030237854

برچسب‌ها