میراث‌فرهنگی تلفیق هنر، ذوق، آداب‌ورسوم، باورها و اعتقادات گذشتگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: میراث‌فرهنگی تلفیق هنر، ذوق، آداب‌ورسوم، باورها و اعتقادات گذشتگان است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده روز چهارشنبه 3 خردادماه 1402 در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، افزود: استان سمنان دارای مواریث فرهنگی متنوع شامل بناهای تاریخی، محوطه‌های باستانی، میراث ملموس و ناملموس است که پیشینه‌ای غنی را از گذشتگان به ما ارمغان داده‌اند و موجب‌ ساخت آینده ما خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با کمک و همدلی مسئولان کشوری و استانی، بزرگ‌ترین آرزو مردم سمنان که آزادسازی کاروانسرای شاه‌عباسی بود، تحقق پیدا کرد.

کرم‌زاده با اشاره به قانون حمایت از مرمت بافت‌های تاریخی و فرهنگی و ماده ۹۸ قانون برنامه ششم توسعه گفت: با توجه به قانون ذکرشده، شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند با مرمت بناهای تاریخی از پرداخت مالیات معاف شوند.

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و گردشگری باعث رونق اقتصادی و افزایش نشاط اجتماعی است

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان گفت: استان سمنان از ظرفیت‌های طبیعی و میراث فرهنگی مختلفی برخوردار است که باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده کرد.

او افزود: در سفر مقام معظم رهبری در آبان ماه سال ۱۳۸۵ به استان سمنان، ازنظر ایشان سه فرصت باید تقویت و مورداستفاده قرار گیرد: فرصت صنعتی و معدنی استان، فرصت‌ کشاورزی و سومین فرصت ازنظر ایشان، در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی است که گردشگری و میراث فرهنگی می‌تواند توسعه و رشد اقتصادی زودبازده را برای استان سمنان به همراه داشته باشد.

هاشمی با اشاره به حضور و عبور ۱۵ میلیون مسافر امام رضا (ع) در استان سمنان گفت: نگاه به استان سمنان باید فراتر از استان و کشور باشد.

در پایان مراسم با توجه به بازنشستگی مصطفی یغمائیان، از نامبرده، فعالان و پیشکسوتان میراث فرهنگی تقدیر به عمل آمد و از اولین کارت عضویت میراث بان افتخاری، به نام سید محمدرضا هاشمی، رونمایی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020303863864

برچسب‌ها