تور بازدید دانش‌آموزان خاتم از بناهای تاریخی شهرستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم از برگزاری تور دانش‌آموزی بازدید از آثار تاریخی شاخص شهرستان خاتم به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، عباس قدیریان روز پنج‌شنبه 4 خردادماه گفت: روز گذشته و در آخرین روز از هفته میراث‌فرهنگی دانش آموزان خاتم از تعدادی بناهای تاریخی شهرستان بازدید کردند.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خاتم گفت: بازدید دانش آموزان مدارس از بناهای تاریخی شهرستان، باهدف آشنایی آن‌ها با میراث‌فرهنگی و بناهای تاریخی، ارزش و اهمیت و چگونگی نگهداری از این آثار انجام شد.

 به گفته او این گروه از قلعه ملکی هرات، خانه تاریخی دکتر صالحی، قلعه محمدباقری و بافت تاریخی هرات بازدید کردند و از هر اثر تاریخی، توضیحات کارشناسی در زمینهٔ تاریخچه بنا، نقشه بنا، ویژگی‌های معماری و مصالح به‌کاررفته در آن‌ها و کاربرد بنا و به دانش‌آموزان ارائه شد.

قدیریان افزود: شهرستان خاتم در ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی استان یزد، بین استان‌های فارس، یزد، کرمان و در مسیر پاسارگاد میمند قرار دارد. این شهرستان دارای آثار تاریخی و طبیعی ارزشمندی است و در سال‌های اخیر گردشگری طبیعی آن موردتوجه ویژه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020304104778

برچسب‌ها