برگزاری جشنواره گل و گلاب در روستای محمدیه شهرستان تیران و کرون

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تیران و کرون از برگزاری چهارمین جشنواره گل و گلاب در روستای محمدیه این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، محسن مظاهری با اعلام این مطلب گفت: این جشنواره در مساحتی حدود پنج هکتار و در محل مزرعه گلزار گل محمدی و با همکاری دهیاری روستا، هم‌زمان با بزرگداشت هفته میراث‌فرهنگی برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تیران و کرون ادامه داد: بیش از صد نفر از خانم‌های روستا در امر گل‌چینی و گلاب‌گیری در محل این نمایشگاه مشغول هستند که به مدت 10 روز از 27 اردیبهشت‌ماه تا 7 خردادماه به طول می‌انجامد و این جشنواره نیز تا آن زمان ادامه خواهد داشت.

مظاهری افزود: از برنامه‌های قابل‌توجه به‌عنوان برنامه‌های جانبی این جشنواره برگزار شد مراسم گل غلتان است که نوزادان تازه متولدشده را در گل‌های تازه محمدی می‌غلتانند و روی آن‌ها گل می‌ریزند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تیران و کرون تصریح کرد: هرساله و هم‌زمان با بزرگداشت هفته میراث‌فرهنگی این آیین سنتی در منطقه محمدیه شهرستان برگزار می‌شود و امسال نیز این آیین با روز دختر همراه بود که مراسم‌های ویژه آن روز نیز در این جشنواره برگزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402030423326

برچسب‌ها