کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان بیجار کردستان

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در شهرستان بیجار خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی در این‌‌باره گفت: برابر گزارش واصله از سوی پاسگاه انتظامی نجف‌آباد به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان بیجار مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده روستای ابراهیم‌آباد، بررسی‌ها و تحقیقات در این‌خصوص در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: پرسنل این یگان با هماهنگی قضایی و همکاری نیروهای انتظامی در محل وقوع جرم حضور یافته و سه نفر متهم با هویت بومی، در حین ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر شدند.

او با بیان اینکه پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شد، افزود: شهروندان و هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث‌فرهنگی، با شماره تماس ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ به‌صورت شبانه‌روزی، با فرماندهی یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی کردستان تماس بگیرند تا با اقدام به‌موقع، از وقوع جرایم در این حوزه و تعرض به آثار ارزشمند تاریخی استان جلوگیری شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402030434812

برچسب‌ها