برگزاری نشست علمی حفاظت از میراث‌فرهنگی، مرزبانی از هویت در خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از برگزاری نشست علمی حفاظت از میراث‌فرهنگی، مرزبانی از هویت در خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان، عطا حسن‌پور در این خصوص گفت: نشست علمی تخصصی حفاظت از میراث فرهنگی، مرزبانی از هویت به مناسبت هفته میراث فرهنگی در خانه تاریخی آخوند اوبوطالب قاضی خرم‌آباد برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان اظهار داشت: در این نشست علمی که برخی از صاحب نظران و اهالی فرهنگ استان نیز در آن حضور داشتند در خصوص راهکارهای علمی به منظور حفاظت از میراث گرانبهای تاریخی فرهنگی، فرهنگی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حسن‌پور با بیان اینکه برگزاری این نشست‎ها تاثیر بسیار زیادی بر فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با تاریخ و فرهنگ غنی استان دارد افزود: در این نشست علمی برخی از صاحبنظران از جمله مجتبی ترکارانی، اسماعیل سپهوند، مریم کرمی و مریم ملکی صادقی به ایراد سخن پرداختند.

او اضافه کرد: در این مراسم همچنین از تعدادی از میراث‌بانان لرستان به خاطر تلاش در راستای حفاظت از میراث کهن استان قدردانی به عمل آمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اذعان داشت: تلاش خواهیم کرد با برنامه‌های فرهنگی در راستای حفاظت از میراث ارزشمند تاریخی استان و همچنین معرفی آن به سایر نقاط کشور و دنیا گام برداریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020305309913

برچسب‌ها