بازدید تعدادی از دیپلمات‌های عراق، افغانستان و پاکستان از ظرفیت‌های گردشگری سلامت شهرستان گناباد

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناباد گفت: تعدادی از ‌ دیپلمات‌های کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان و رئیس و کارشناسان نمایندگی وزارت امورخارجه در مشهد به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی با حضور در بیمارستان علامه بهلول گنابادی ضمن بازدید از بخش بیماران بین الملل(I.P.D) از نزدیک با ظرفیت‌های این بیمارستان در حوزه گردشگری سلامت آشنا شدند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حمیدرضا محمودی قوژدی پنجشنبه چهارم خرداد ماه ۱۴۰۲ در این بازدید از گناباد به عنوان شهر اسطوره‌ها و خواستگاه تمدن کاریزی یاد کرد و افزود: بر اساس شواهد تاریخی و باستان‌شناسی قدمت شهرستان به حدود ۵هزار سال پیش برمی‌گردد که اثر جهانی قنات قصبه تبلور تمدنی مردمان این خطه کویر متعلق به ۲۵۰۰ سال گذشته است. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گناباد ادامه داد: این شهرستان از موقعیت استراتژیک ویژه در مسیر ارتباطی استان‌های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان و  کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان برخوردار است.

همچنین دکتر احمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه بیمارستان علامه بهلول با اخذ مجوز IPD آمادگی کامل برای پذیرش و درمان بیماران کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق را دارد، تصریح کرد: فضای ساختار فیزیکی و تجهیزات و نیروی تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان و جمعیت کم تحت پوشش دو امتیاز خاص بیمارستان علامه بهلول برای ارائه خدمات به بیماران گردشگری سلامت است.

همچنین رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق کشور در این جلسه با قدردانی از استقبال مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گناباد، وجود چنین بیمارستانی در این منطقه کویری را منحصر به فرد و یک ظرفیت مناسب دانست.

محمد بهشتی‌منفرد از تردد زائران پاکستانی از مسیرهای مواصلاتی شهرستان گناباد به سمت مشهد مقدس را یک ظرفیت بالقوه و مناسب دانست و گفت: باید با تعامل بیشتر با سرکنسولی کشورهای همسایه و معرفی ظرفیت‌های گردشگری و درمانی، زمینه رونق گردشگری سلامت در این منطقه را فراهم کرد.

سید جواد موسوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های خوب گردشگری شهرستان گناباد گفت: برای افرادی که از کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان برای درمان به بیمارستان علامه بهلول گنابادی مراجعه کنند اقامت رایگان فراهم می‌کنیم.

دكتر محمد ططر معاون کنسول عراق، محمد شهریار کنسول پاکستان و عبدالقیوم یادگاری دبیر اول سرکنسولگری افغانستان هم در این نشست با ابراز خرسندی از آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری و درمانی شهرستان گناباد اظهار امیدواری کردند که با تعامل بیشتر بتوانند زمینه حضور هموطنان خود در این شهرستان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020305770846

برچسب‌ها