نهمین جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار شد

نهمین دوره جشنواره طلب باران چومچه خاتون با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و استقبال گسترده مردم در شهرستان کوثر برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، روز جمعه 5 خرداد ماه 1402 و همزمان با دهه کرامت جشنواره آیینی سنتی چومچه خاتون (طلب باران) با حضور نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، فرماندار و امام جمعه کوثر و با استقبال گسترده مردم برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در این جشنواره گفت: آیین سنتی چومچه خاتون به عنوان یک آیین طلب باران به ثبت ملی رسیده است و جشنواره چومچه خاتون به منظور زنده نگه داشتن این آیین هرساله در شهرستان کوثر برگزار می‌شود.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: این جشنواره در نهمین دوره خود جزو برنامه‌های رویداد اردبیل 2023 برنامه‌ریزی شده و توسط اداره میراث‌فرهنگی شهرستان با هدف معرفی میراث ناملموس استان و ایجاد شور و نشاط اجتماعی برگزار شد.

او همچنین با اشاره به ظرفیت شهرستان کوثر در حوزه گردشگری، تاکید کرد: پروژه‌های مختلفی در حوزه گردشگری شهرستان کوثر در حال اجرا است که از آن جمله می‌توان به پروژه در حال اتمام پل معلق اشاره کرد و با اتمام این پروژه‌ها شاهد رونق بیشتر گردشگری شهرستان کوثر خواهیم بود.

اجرای آیین سنتی چومچه خاتون، اجرای موسیقی و برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی از جمله برنامه‌های این جشنواره بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020306292425

برچسب‌ها