حضور دیپلمات‌های خارجی در گناباد خراسان رضوی با هدف توسعه گردشگری

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد گفت: دیپلمات‌های پاکستانی، افغانستانی و عراقی در گناباد با هدف توسعه گردشگری در شهرستان حضور پیدا کردند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حمیدرضا محمودی قوژدی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گناباد گفت: این شهرستان از موقعیت استراتژیک ویژه در مسیر ارتباطی استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان و کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان برخوردار است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد تصریح کرد: شهرستان گناباد با دارا بودن بیمارستان علامه بهلول و بخش بین‌الملل، وجود بارگاه مقدس امامزاده محمد عابد (ع) کاخک و نیز میراث جهانی قنات قصبه گناباد ظرفیت بسیار بالایی در حوزه گردشگری سلامت و مذهبی و تاریخی دارد.

او اظهار کرد: بازدید دیپلمات‌ها از بیمارستان علامه بهلول و مطرح شدن اقدامات گذشته در خصوص حضور قافله سالاران پاکستانی در گناباد نتایج مثبتی به همراه داشت.

محمودی قوژدی با اشاره به حضور دیپلمات‌های عراقی، پاکستانی و افغانستانی در اواخر هفته گذشته در شهرستان گناباد گفت: در حوزه گردشگری سلامت با توجه به ظرفیت بالای بیمارستان علامه بهلول، خدمات اورژانس و درمان برای زائران و نیز پذیرش دانشجویان خارجی در دستور کار قرار گرفت که پیگری آن در آینده توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و اداره‌کل استان و دانشگاه علوم پزشکی گناباد و نمایندگی وزارت خارجه انجام خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گناباد تصریح کرد: مطرح شدن خواهر خواندگی امامزاده محمد عابد (ع) با یکی از امامزاده‌های پاکستان و نیز رایزنی برای حضور قافله سالاران پاکستان در شهر کاخک برای برگزاری تورهای زیارتی (گردشگری مذهبی)، مقرر شد جلساتی پیرامون تحقق این مهم در کنسولگری پاکستان در مشهد با حضور مدیران شهرستان و هیئت امنای امامزاده و مدیران استان برگزار شود.

شهرستان گناباد دارای ۱۷۷ اثر  ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران و بیش از ده‌ها جاذبه گردشگری است.

شهرستان گناباد در فاصله ۲۷۰ کیلومتری از جنوب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020306770510

برچسب‌ها