اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های صنایع‌دستی کردستان است

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: تأسیسات گردشگری به‌ویژه اقامتگاه‌های بوم‌گردی فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات ارزشمند صنایع‌دستی استان است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، فرهاد حامدی روز یکشنبه ٧ خردادماه ۱۴۰۲ در جلسه‌ای که با حضور کارشناسان حوزه طبیعت‌گردی استان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج و مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان سنندج در راستای اجرایی نمودن تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی و جامعه انجمن‌های حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران، در اداره میراث‌فرهنگی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: صنایع‌دستی کردستان دارای قدمتی کهن است که توسط مردان و زنان تلاشگر استان سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

معاون صنایع‌دستی کردستان گفت: چنانچه این هنر صنعت با مدیریت درست تولید و معرفی شود، معرف بسیار خوبی برای ظرفیت‌های مختلف استان خواهد بود.

او با بیان اینکه گردشگری و صنایع‌دستی دو ابزار مهم برای توسعه اقتصادی استان است، افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد ایجاد و راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی در سطح استان برای خدمات‌دهی به گردشگران بوده‌ایم.

حامدی عنوان کرد: در این اقامتگاه‌ها می‌توان با استفاده از محصولات صنایع‌دستی، فرهنگ، آداب ‌و رسوم و  آثار ارزشمند زنان و مردان توانمند روستانشین منطقه را به گردشگران معرفی کرد.

معاون صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: امید است با بهره‌برداری مطلوب از داشته‌های موجود شاهد رشد تولید صنایع‌دستی و رونق کسب‌و کار در منطقه برداریم.

لزوم توجه به صنایع‌دستی در اقامتگاه‌های بوم‌گردی سنندج

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج هم در این جلسه بر لزوم توجه به صنایع‌دستی در طرح‌های توسعه بوم‌گردی شهرستان تأکید کرد و گفت: شهرستان سنندج به‌‌ دلیل برخورداری از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی فراوان از ظرفیت بالایی برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی برخوردار است.

امیر صادقی با بیان اینکه هم‌اکنون ٢٥ اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در سطح شهرستان سنندج وجود دارد که ٢٢ واحد آن فعال و به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند، اظهار کرد: این اقامتگاه‌ها می‌توانند علاوه بر ایجاد اشتغال، نقش مهمی در رونق درآمد اقتصادی جوامع محلی ایفا کنند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج افزود: صنایع‌دستی معرف بخشی از اعتقادات، سنت‌ها و آداب و رسوم منطقه است که انتظار می‌رود با حفظ اصالت و معرفی بیش از پیش این هنرصنعت ارزشمند به گردشگران در راستای توسعه اقتصادی شهرستان گام‌های مهمی برداریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020307348279

برچسب‌ها