طبیعت‌گردی کودکان در منطقه حفاظت‌شده کرخه

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: در راستای تحقق اهداف امسال شورای بین‌المللی موزه‌ها، برنامه طبیعت‌گردی کودکان در منطقه حفاظت‌شده کرخه اجرا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، عاطفه رشنوئی ضمن اعلام این خبر افزود: این برنامه با همکاری پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه، اداره محیط‌زیست منطقه حفاظت‌شده کرخه، انجمن دوست‌داران شهر و طبیعت شوش و مرکز پیش ‌بستانی و مهدکودک لبخند مادر اجرا شد.

مدیر پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه در ضرورت برگزاری چنین برنامه‌ای عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های جهانی که شعار بین‌المللی موزه‌ها به آن توجه داشته، حفاظت، احیا و ترویج تنوع زیست‌بوم‌هاست. استان خوزستان و شهرستان شوش با وجود رودخانه دز و کرخه و زیست‌بوم‌های وابسته به آن، یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری را در دل خود پرورانده است و همین پیوستگی زیست‌بوم منطقه با میراث‌فرهنگی موجب شده که لزوم حفاظت از آن برای پایگاه میراث‌جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه اهمیت دوچندان یابد.

او در ادامه بر اهمیت آموزش به کودکان تأکید و اظهار کرد: کودکان، سرمایه اجتماعی بزرگ کشور هستند که تربیت و رفتار امروز ما دقیقاً در نگاه آنها به آینده و محیط اطرافشان تأثیر خواهد داشت. همین موضوع موجب شده تا آموزش به کودکان از مهم‎‌ترین سرمایه‌گذاری جوامع در نظر گرفته شود. برنامه طبیعت‌گردی کودکان نیز در همین راستا و به منظور آموزش اهمیت تنوع زیست‌بومی شوش و ثبت خاطره‌ای به یادماندنی در طبیعت برگزار شد.

رشنوئی در پایان بر لزوم همکاری بیشتر میراث‌فرهنگی، اداره محیط‌زیست و مراکز آموزش کودکان و نوجوانان در شهرستان شوش تأکید و اظهار کرد: امیدوارم در آینده بتوانیم گشت‌های بیشتری برای رده‌های سنی مختلف و با اعلام فراخوان برگزار کنیم تا گروه‌های بیشتری از مردم اهمیت حفاظت از میراث‌فرهنگی و طبیعی کشور را درک کنند و خود حافظان این میراث نادر باشند.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020307478291

برچسب‌ها