\t\tثبت 2 درخت کهن‌سال روستای ابرسج در فهرست میراث طبیعی ملی

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: درخت‌های کهن‌سال \"چنار و ارس(اورس) \" روستای ابرسج در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سروش هاشمی با اعلام این خبر گفت: درختان چنار روستای ابرسج در خیابان امام خمینی(ره) روستای ابرسج، شهرستان شاهرود واقع‌شده و دارای 200 الی 400 سال قدمت است و به شماره 1126 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت‌ شده‌اند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: درخت ارس(اورس) روستای ابرسج در انتهای مسیر آبشار روستای ابرسج، شهرستان شاهرود واقع‌ شده و دارای 2700 الی 2800 سال قدمت است و به شماره 1100 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور ثبت‌ شده است.

هاشمی گفت: درخت اورس روستای ابرسج یکی از پنج درخت اورس تاریخی با قدمت 2500 سال در ایران است که در فهرست ثبت جهانی قرار دارند.

درختان چنار با تنه‌ای قطور و استوار از جمله گونه‌های درختی پهن‌برگ‌اند که به دلیل زیبایی‌های خاص و منحصربه‌فرد خود به‌ویژه در فرم برگ‌ها و رنگ سفید پوست تنه جلوه خاصی را در بافت مناطق مختلف ایجاد می‌کنند و با عنایت به مقاومت بالای آن در شرایط مختلف و استفاده از سایه آن در مناطق کویری از اهمیت زیادی برخوردارند.

درختان ارس(اورس) از رده سرویان و دارای برگ‌های سوزنی است و در مناطق کوهستانی رشد خواهد کرد و به‌عنوان درخت همیشه‌سبز یاد می‌شود.

ابرسج یکی از روستاهای شهرستان شاهرود در بخش بسطام دهستان خرقان واقع‌ شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020307863448

برچسب‌ها