برخورد یگان حفاظت مهریز با عاملان ساخت‌وساز غیرمجاز اطراف باغ جهانی پهلوان‌پور مهریز

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز از برخورد یگان حفاظت مهریز با عاملان ساخت‌وساز غیرمجاز اطراف باغ جهانی پهلوان‌پور خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی‌اکبر قانعی گفت: پیرو گزارش‌های واصله، نیروهای یگان حفاظت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز با حضور به‌موقع، عملیات ساخت‌وساز غیرمجاز در باغ‌های اطراف باغ جهانی پهلوان‌پور متوقف و در ادامه پیگیری‌های حقوقی و قضایی برای رسیدگی به این تخلف آغاز شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز توضیح داد: تعدادی از مالکین باغ‌های اطراف باغ جهانی پهلوان‌پور با استفاده از بلوک سیمانی اقدام به تفکیک این باغ‌ها کرده و بعضاً در حال تجهیز کارگاه به‌منظور ساخت‌وساز بوده‌اند.

قانعی افزود: یگان حفاظت این اداره چند مرتبه اخطار برای متخلفین صادر کرده بود و سرانجام امروز با همکاری شهرداری مهریز و با حضور فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل، نسبت به جمع‌آوری دیوارهای احداث‌شده با بلوک و مصالح موجود در حریم باغ اقدام شد.

او با اشاره به اینکه این‌گونه اقدامات موجب واردکردن خدشه به حریم منظری باغ می‌شود، توضیح داد: ساخت‌وسازهای غیرقانونی در حریم  باغ جهانی پهلوان‌پور می‌تواند این بنا را تا آستانه حذف از فهرست یونسکو پیش ببرد.

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020309104770

برچسب‌ها