بازدید کارگروه موزه‌های خصوصی ایکوم ایران از نمایشگاه مراقبت از مجموعه‌های موزه‌ای

در ادامه بازدیدهای انجام شده از نمایشگاه «مراقبت از مجموعه‌های موزه‌ای» در موزه دوران اسلامی موزه ملی ایران گروهی از موزه‌داران خصوصی نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در جریان این بازدید، مسئول کارگروه موزه‌های خصوصی و غارموزه وزیری، مسئول موزه اسقف اعظم آرداک مانوکیان و کارشناسان این مراکز با پیشینه مراقبت از آثار و عوامل آسیب‌رسان و شیوه‌های مراقبت از آنها و اهداف برگزاری این نمایشگاه آشنا شدند.

در ادامه، بازدیدکنندگان مشکلات و چالش‌های مراقبت از مجموعه‌های خود را مطرح و خواستار همکاری پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی-فرهنگی با موزه‌های خصوصی، برگزاری برنامه‌های آموزشی و ارائه دستاوردهای نمایشگاه در قالب کتاب راهنما در روند همکاری‌های علمی فی مابین بودند.

همچنین بروشورهای «نگهداری از محصولات عکاسی در خانه» و «نگهداری سنگ‌های بهادار در خانه»  که توسط پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی تهیه شده بود در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت.

نمايشگاه« مراقبت از مجموعه‌های موزه‌ای» برای عموم مردم شامل بازديدکنندگان موزه، مجموعه‌داران، کارکنان موزه‌ها، دانش‌آموزان، دانشجويان و ساير علاقه‌مندان طراحی شده است و هدف از برگزاری آن فرهنگ‌سازی و ارتقای سطح آگاهی مردم و ساير دست اندرکاران مجموعه‌های موزه‌ای نسبت به بخشی از اقدامات حفاظتی يعنی مراقبت از اشيای فرهنگی و تاريخی بوده که در موزه‌ها انجام می‌شود، است.

نمايشگاه «مراقبت از مجموعه‌های موزه‌ای» به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی با همکاری پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن نمايشگاه‌های موقت موزه دوران اسلامی، موزه ملی ايران، برگزار و بازدید از آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020310330458

برچسب‌ها