جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی پروژه‌ای برای احیای مناظر تاریخی شهر همدان

مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: با توجه به اینکه پیاده‌راه بوعلی یکی از پرتردد‌ترین و قدیمی‌ترین معابر در شهر همدان بوده و طی سالیان اخیر تبدیل به مکانی گردشگری و پیاده محور شده، جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی پروژه‌ای برای احیای مناظر تاریخی شهر همدان است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، مرتضی حضرت‌زاده گفت: این پیاده راه از سمتی به مقبره بوعلی سینا فیلسوف، دانشمند و پزشک ایرانی منتهی و از سمتی دیگر نیز به سایت موزه میدان امام خمینی(ره) که مرکز شهر همدان است منتهی می‌شود، از این رو نیازمند توجه ویژه‌ای از سوی دستگاه‌های مرتبط، برای حفظ زیبایی و بروزرسانی است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه شهر مجموعه‌ای از عوامل طبیعی، اجتماعی و محیط‌های ساخته شده توسط انسان است، افزود: امروزه یکی از مهم‌ترین مسائلی که نظر طراحان شهری را به خود جلب می‌کند، مسأله لزوم ارتقای کیفیت بدنه‌های شهری در چارچوب مؤلفه‌های بصری و زیبایی شناختی است.

او با اشاره به اینکه هر فرد پیاده بایستی از فضای شهری که در آن پیاده‌روی می‌کند، لذت ببرد، عنوان کرد: متأسفانه طی سالیان متمادی شاهد فرسوده شدن و از بین رفتن نماهای شهری در جای جای مختلف شهرها هستیم که این مهم در پیاده راه بوعلی می‌تواند باعث خسته شدن شهروندان و گردشگران از پیاده‌روی در این معبر مهم شود، از این رو شهرداری منطقه یک پروژه‌ای را برای جداره‌سازی این پیاده راه آغاز کرده است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان اظهار کرد: پروژه جداره‌سازی پیاده‌راه بوعلی با هدف حفظ قدمت و زیبایی بصری این معبر و همچنین ثبت جهانی هگمتانه از اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شده است و تا انتهای سال پیمانکار موظف است تا پروژه را به اتمام برساند.

لازم به ذکر است اعتبار 31میلیارد ریالی برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است که شامل جداره‌سازی کامل پیاده راه بوعلی از میدان امام خمینی(ره) تا کوچه ذوالریاستین به همراه تعمیر و بازسازی ساختمان‌ها و پنجره‌های قدیمی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020310889356

برچسب‌ها