نشست هم اندیشی با راهنمایان زائر عرب زبان در مشهد برگزار شد

نشست هم اندیشی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، معاون گردشگری اداره کل و رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران استان و عضو هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران استان خراسان رضوی با راهنمایان زائر عرب زبان در مشهد برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی مدیر این اداره کل در این نشست که چهارشنبه دهم خرداد ماه ۱۴۰۲ در هتل الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: راهنمایان پیشانی حوزه گردشگری محسوب می‌شوند و نقش بسزایی در رضایت‌مندی زائران حضرت  رضا (ع) دارند.

سید جواد موسوی ادامه داد: برنامه‌ای برای شناسنامه‌دار کردن و فعالیت ضابطه‌مند راهنمایان عرب زبان داریم که با همکاری جامعه حرفه‌ای هتل داران استان اجرا خواهد شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی تصریح کرد: کرایه حمل و نقل زائران خارجی، معطلی در فرودگاه، سقف برداشت از کارت‌های بانکی و نحوه برخورد با مهمانان و زائران از موضوعاتی است که در این جلسه مطرح و برای رفاه زائران پیگیری خواهد شد.

هم‌چنین سید محمود مادرشاهیان رئیس هیئت مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی به نقش راهنمایان گردشگری عرب زبان در رضایت‌مندی زائران اشاره کرد و گفت: کمیته‌ای با حضور راهنمایان در جامعه هتلداران به‌صورت ماهیانه تشکیل خواهد شد تا به مشکلات در این حوزه رسیدگی شود.

او تاکید کرد: هتل‌های استان فقط یک نرخ دارند و نباید به بهانه نرخ ارزی هزینه اقامت را بیشتر از نرخ مصوب محاسبه و دریافت کنند در صورتی که مواردی از این گونه تخلف مشاهده شد اعلام تا برخورد قانونی انجام شود.

مادرشاهیان گفت: اجازه نمی‌دهیم حتی یک ریال به زائران اجحاف شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020311770299

برچسب‌ها