چهارمین جشنواره گل محمدی منشاد برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز از برگزاری چهارمین جشنواره گل محمدی در روستای هدف گردشگری منشاد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، علی‌اکبر قانعی گفت: چهارمین جشنواره گل محمدی منشاد عصر روز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد با حضور جمعی از مردم، مسئولان و گردشگران در حسینیه روستای منشاد برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی آحاد مردم و گردشگران کشور با برداشت گل محمدی و نحوه گلاب‌گیری عنوان کرد و افزود: در جریان برگزاری این جشنواره در قالب ۸۰ غرفه انواع محصولات و فرآورده‌های گل محمدی به‌خصوص عرقیجات به علاقه‌مندان عرضه شد.

قانعی اضافه کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری شاد با حضور تعدادی از هنرمندان برجسته استان یزد، برپایی نمایشگاه گلاب و گل محمدی، غرفه محصولات محلی، فرهنگی و صنایع‌دستی، نمایشگاه عکس، اجرای نمایش و مسابقات فرهنگی از بخش‌های جانبی این جشنواره بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز تصریح کرد: روستای ییلاقی منشاد از مناطق مهم برداشت گل محمدی، تولید گلاب و انواع عرق‌های گیاهی استان یزد است و مراسم گلاب‌گیری در شهرستان مهریز از گذشته برگزار می‌شده که در طول زمان با تغییراتی بسیار جزئی همراه بوده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020313104698

برچسب‌ها