جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن در بجنورد برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: هفدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن روز گذشته (جمعه ۱۲ خرداد) به میزبانی بجنورد با معرفی اسب‌های برتر با قضاوت داوران بین‌المللی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، علی مستوفیان با اعلام این خبر تأکید کرد: هفدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن با حضور ۲۰۰ سر اسب به میزبانی پارک تفریحی بابا امان بجنورد با حضور سه داور بین‌المللی از کشورهای آلمان، روسیه و استونی برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه بیش از ۳هزار سر اسب در خراسان شمالی وجود دارد که ۱۷۰۰ سر آن اسب اصیل ترکمن است، افزود: اسب ترکمن دارای سه نژاد آخال تکه، یموت و چناران است و کارشناسان مرتبط با این حوزه بر این باورند که آخال تکه جزو زیباترین و قیمتی‌ترین اسب ترکمن بوده و محل زیست این گونه نیز بیشتر در ایران و ترکمنستان است.

مستوفیان بیان کرد: استان خراسان شمالی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین ذخیره‌گاه‌های ژنتیکی اسب اصیل ترکمن در کشور شناخته شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 140203138664

برچسب‌ها