رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی به اردبیل سفر می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از سفر رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی به همراه معاون وزیر میراث‌فرهنگی به اردبیل همزمان با هفته صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب گفت: در راستای برنامه‌های رویداد اردبیل 2023 پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو و همزمان با هفته صنایع‌دستی، رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی و معاون وزیر میراث‌فرهنگی طی هفته آتی به اردبیل سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: با توجه به وجود شهرهای ملی صنایع‌دستی در استان، اهمیت این سفر می‌تواند در تلاش برای ثبت جهانی این شهرها باشد.

او تاکید کرد: دو شهر عنبران و اصلاندوز در سال‌های گذشته به عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی ثبت شده‌اند و پتانسیل ثبت به عنوان شهر جهانی صنایع‌دستی را دارند که یکی از اهداف ما برای میزبانی از رئیس شورای جهانی است.

محمدی ادیب ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهایی که این سفر می‌تواند داشته باشد افزایش ارتباط بین صنعتگران حوزه صنایع‌دستی و دولت برای رفع مشکلات و کمک به فعالیت هنرمندان این حوزه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان با اشاره به برنامه‌های این سفر گفت: افتتاح موزه صنایع‌دستی در جوار مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی، افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های صنایع‌دستی استان در محل صحن قیزیل باشلار این مجموعه و بازدید از جشنواره صنایع‌دستی در شهر ملی عنبران از جمله برنامه‌های سفر رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی به اردبیل است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020317292514

برچسب‌ها