لزوم جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری با تعامل دستگاه‌های نظارتی در کردستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بر لزوم جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز گردشگری با تعامل و همکاری میان دستگاه‌های نظارتی در استان تأکید کرد و گفت: ما در برخورد با برگزار‌کنندگان تورهای غیرمجاز تنها هستیم و دیگر نهادهای مسئول، نظارت و کنترلی روی این مسئله ندارند و این تورها شأن و جایگاه گردشگری استان را خدشه‌دار کرده‌ است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز چهارشنبه 17 خرداد‌ماه 1402 در دیدار با دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان اظهار کرد: کردستان یک استان کم‌برخوردار است و برای توسعه منطقه باید روی حوزه گردشگری تمرکز داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان افزود: تورهای غیرمجاز گردشگری در استان دفتر فیزیکی ندارند و فعالیت‌های آن‌ها به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و لازم است پلیس فتا با آن‌ها برخورد کند.

او حضور گردشگران در استان کردستان را حاصل وجود امنیت پایدار در این منطقه خواند و عنوان کرد: تشکیل یک ستاد نظارتی توسط دستگاه‌های مسئول راهکار نظارت و مقابله با حضور بی حجاب‌ها در مناطق گردشگری استان است.

مهرزاد یادآور شد: ممانعت از حضور افراد بی‌حجاب در مناطق گردشگری دغدغه مشترک این اداره کل و ستاد امر به معروف و نهی از منکر دانست که باید با هم‌فکری و هم‌افزایی عملیاتی شود.

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر استان کردستان هم در این جلسه با اشاره به اینکه کردستان مقصد گردشگران زیادی در طول ایام سال است، گفت: توجه به مشکلات معیشت مردم اولویت ستاد امر به معروف است و ما از جذب هر چه بیشتر توریست ها و گردشگران در استان کردستان استقبال می کنیم چون معتقدیم به ایجاد شور و نشاط اجتماعی کمک می‌کند، اما نباید اعمال آنها خلاف موازین اسلامی باشد.

علی اصغر حسینی با اشاره به اهمیت مقابله با تورهای غیرمجاز، اظهار کرد: باید تکلیف تورهای غیرمجاز توسط نهادهای مرتبط مشخص شود تا سبب انجام رفتارهایی دور از شأن مردم متدین استان کردستان در مناطق گردشگری نشود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان بر هماهنگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در خصوص نظارت بر تورهای گردشگری تأکید کرد و یادآور شد: امیدواریم با تعامل و همکاری میان دستگاه‌های مربوطه بتوانیم در راستای توسعه استان از حیث ایجاد شور و نشاط و ایجاد اشتغال مرتبط با صنعت گردشگری گام برداریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402031734886

برچسب‌ها