واگذاری بناهای تاریخی در کردستان گامی برای حفظ میراث گذشتگان است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را گامی مهم برای مرمت، احیا و حفظ میراث گذشتگان عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، منصور مهرزاد روز چهارشنبه 17 خرداد‌ماه 1402در نشست بررسی واگذاری بناهای تاریخی استان به بخش خصوصی، گفت: کردستان دارای بناهای تاریخی بسیاری است که نشان‌دهنده ارزش‌های فرهنگی و تمدنی این استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اهتمام جدی این اداره‌کل در راستای احیای تعدادی از بناهای تاریخی با کاربری مناسب و ایجاد فرصت‌های لازم برای رونق گردشگری و اشتغال‌زایی در استان، اظهار کرد: واگذاری این بنا‌ها به بخش خصوصی ضمن احیای اثر تاریخی، به جریان زندگی و نگهداری آن‌ها برای نسل‌های آینده کمک می‌کند.

او عنوان کرد: تبدیل بنا‌های قدیمی به موزه و اماکن فرهنگی وگردشگری، ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری و اقدامی ماندگار و موثر برای حفظ اصالت و معرفی هرچه بهتر فرهنگ این منطقه محسوب می‌شود.

مهرزاد افزود: احیای بناهای تاریخی و توسعه زیرساخت‌های گردشگری جزو اولویت‌های کاری این اداره‌کل است، به‌طوری‌که با تشویق نمودن بخش خصوصی و واگذاری بناهای تاریخی به این بخش و تعریف کاربری‌های مناسب گردشگری و فرهنگی به‌دنبال رونق بیش‌از‌پیش این صنعت در استان هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه عمارت ملک‌التجار سنندج یکی از بناهای تاریخی استان است که به بخش خصوصی واگذار شده است، یادآور شد: با واگذاری این عمارت تاریخی به بخش خصوصی، گامی بلند برای احیا، مرمت و بهره‌برداری از این مکان برداشته می‌شود و قطعاً این مهم تأثیر بسیار زیادی در  جذب گردشگر نیز دارد.

او بیان کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود بناهای تاریخی استان با همکاری و تعامل میان ادارات مربوطه به سمت احیا و بهره‌برداری مناسب حرکت کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020318348805

برچسب‌ها