جشنواره گلاب‌گیری نمادی از هم‌گرایی است/ گردشگری کشاورزی، فرصتی برای طبیعت‌گردی و بازدید از مزارع

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کردستان گفت: برگزاری دو دوره از جشنواره گلاب‌گیری در روستای امروله نمادی از هم‌گرایی و وحدت میان مردمان این منطقه است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، مهدی رمضانی در دومین جشنواره گلاب‌گیری روستای امروله از توابع بخش حسین‌‎آباد سنندج اظهار کرد: روستای امروله، در طول تاریخ، هنرمندان و عارفان بزرگ زیادی را در خود پرورش داده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کردستان با بیان اینکه حبیب‌الله حقه از جمله قاریان قرآن استان است که نماد شرافت، غیرت و مردانگی این روستا است، تصریح کرد: هنرمندان توانمندی نیز در این روستا هستند که قرآن کریم را به رشته تحریر درآورده اند.

او بهبود وضعیت زیرساخت‌های عمرانی و جاده‌ای این روستا را یکی از خواسته‌ها و اولویت‌های مردم منطقه دانست و عنوان کرد: مردم این روستا مطالبات و خواسته‌هایی دارند که باید با جدیت توسط مسئولان پیگیری شوند.

رمضانی یادآور شد: مردم کردستان مردمان با ایمان، باشرف و باکرامتی هستند و هوشمندی مردم این استان در تمام ادوار تاریخ برای مردم جهان روشن و واضح است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کردستان بیان کرد: سومین جشنواره گلاب‌گیری امروله در سال آینده به‌صورت گسترده‌تر و در سطح ملی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جشنواره گفت: استان کردستان در ايام مختلف سال  میزبان  تعداد زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

منصور مهرزاد با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون بالغ بر ۳ میلیون‌ و ۵۰۰ هزار گردشگر وارد استان شده است، اظهار کرد: داشتن جاذبه‌های طبیعی و بکر موجب جذب مسافران به کردستان می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: روستای امروله از توابع بخش حسین‌آباد سنندج با قدمتی بسیار کهن دارای ظرفیت‌های بسیاری برای رونق اقتصادی و توسعه گردشگری منطقه است.

او با اشاره به اینکه جشنواره گلاب‌گیری کاشان سالانه با حضور بیش از 500 هزار نفر در قمصر برگزار می‌شود، عنوان کرد: روستای امروله سنندج نیز می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود در زمینه گلاب‌گیری و عرقیجات به‌ یکی از قطب‌های مهم در کشور تبدیل شود.

مهرزاد با بیان اینکه کردستان وضعیت خوبی در حوزه اشتغال ندارد، یادآور شد: یکی از بهترین مزیت‌های توسعه و گسترش صنعت گردشگری امکان دست‌یابی به توسعه و ایجاد اشتغال پایدار است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گردشگری کشاورزی را فرصتی برای طبیعت‌گردی و بازدید از مزارع بیان کرد: امیدواریم هر‌ساله شاهد برگزاری باشکوه‌تر این مراسم در استان باشیم.

فرماندار سنندج هم در جشنواره گفت: امسال برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان به‌منظور ایجاد نشاط اجتماعی اجرا شده است که به شناخت پتانسیل‌های روستاهای سنندج و کمک به معیشت مردم می‌انجامد.

حسن عسگری اظهار کرد: طی چند روز اخیر، چهارمین جشنواره استانی توت فرنگی شیان با حضور تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی برگزار شد و امروز نیز شاهد استقبال پرشور مردم از دومین جشنواره گلاب‌گیری امروله هستیم.

فرماندار سنندج افزود: بیش از یک ماه است که با همکاری ادارات مربوطه و همچنین اعضای شورا، دهیار، معتمدین و اقشار مختلف مردم روستا جلسات متعددی را برای برنامه‌ریزی هرچه بهتر این مراسم برگزار کردیم.

او عنوان کرد: بیش از ١٢٠ سال است که مردم روستای امروله گل محمدی را پرورش می‌دهند و از طریق آن امرار معاش می‌کنند.

عسگری با اشاره به اینکه یک‌و‌نیم هکتار از اراضی  روستای امروله به کشت گل محمدی اختصاص داده شده است، یادآور شد: امیدواریم هر ساله با ارتقای پرورش گل محمدی شاهد استمرار جشنواره گلاب‌گیری در این روستا باشیم.

برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، ارائه غذاهای محلی و محصولات ارگانیک، مداحی، دف‌نوازی، اجرای موسیقی توسط هنرمندان و... از جمله برنامه‌هایی بود که در این جشنواره با استقبال کم‌نظیر مهمانان و گردشگران روبرو شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020320348801

برچسب‌ها