تجلیل از ۳ هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی همدان با حضور در کارگاه این هنرمندان

به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی و روز جهانی صنایع‌دستی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان به همراه معاون صنایع‌دستی اداره‌کل و مدیر اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان همدان با حضور در سه کارگاه تولید سفال و سرامیک از پیشکسوتان صنایع‌دستی شهر همدان تجلیل کردند.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان،  اسدالله ربانی‌مهر، پنجشنبه 18خرداد در حاشیه حضور در این کارگاه‌ها گفت: صنایع‌دستی همدان از گذشته تا امروز جایگاه خاصی داشته و بیشتر محصولات صنایع‌دستی همدان جنبه صادراتی دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان افزود: صنایع‌دستی همدان در یک‌سال گذشته به ارزش ۲۵ میلیون دلار به کشورهای خارجی صادر شده است.

او راه‌اندازی خانه‌های خلاق صنایع‌دستی را یکی از ابتکارات خوب دولت سیزدهم برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم با توجه بیشتر همه مسئولین و هنرمندان صنایع‌دستی به این خانه‌های خلاق، بتوانیم شاهد توسعه هر چه بیشتر رشته‌های صنایع‌دستی در ابعاد مختلف باشیم.

ربانی‌مهر با بیان اینکه تعداد رشته‌های فعال صنایع‌دستی در سطح شهرستان همدان بالاست، گفت: باید به دنبال احیای رشته‌های منسوخ شده صنایع‌دستی باشیم.

او ایجاد بازارچه‌های دائم و موقت صنایع‌دستی به ویژه در کنار آثار تاریخی، طبیعی و فرهنگی شهر را یکی از نیازهای اصلی شهر همدان برشمرد.

محمدرضا خلجی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان نیز با اشاره به اینکه تجلیل از بزرگان و هنرمندان صنایع‌دستی همواره در راس برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی بوده گفت: هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی ما گنجینه‌های گران‌بها و تکرارنشدنی هستند.

خلجی افزود: خوشبختانه با همراهی همه مسئولین استانی و مدیران شهرستانی، برنامه‌های خوب و متنوعی برای همه شهرستان‌های استان در طول هفته صنایع‌دستی در نظر گرفته شده است.

او به برگزاری نمایشگاه کشوری صنایع‌دستی و نیز آیین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان بزرگ صنایع‌دستی کشور در همدان در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: زمان، مکان و جزئيات این برنامه‌ها به زودی و بعد از نهایی شدن بخش‌های مختلف برنامه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020320889186

برچسب‌ها