آغاز نمایشگاه صنایع‌دستی در کاخ مروارید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز از برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در کاخ مروارید خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز، رحیم خاکی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که عصر سه‌شنبه 23 خرداد انجام شد، افزود: این نمایشگاه با 45 غرفه از آثار هنرمندان صنایع‌دستی البرز برپاست و تا 10 تیر ادامه دارد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز غرفه‌های حاضر در نمایشگاه را شامل سفال و سرامیک، زیورآلات چرمی، گلیم‌، زیورآلات سنتی، قلاب‌بافی، آینه‌کاری، مروارید‌بافی، چهل‌تکه دوزی، معرق و... عنوان کرد. 

خاکی با اشاره به وجود غرفه آموزش زنده صنایع دستی در رشته‌های مختلف در این نمایشگاه بیان کرد: هر روز یک رشته هنری برای آموزش و آشنایی افراد در نظر گرفته شده است که علاقه‌مندان می‌توانند به صورت زنده و رایگان در کارگاه یک روزه آموزشی در محل غرفه حضور یابند و در صورت تمایل در کلاس‌های تکمیلی ثبت نام کنند. 

او یادگیری مهارت‌های صنایع‌دستی را یکی از مزیت‌ها برای‌ اشتغال زنان سرپرست خانوار و خود اشتغالی برای افراد مختلف عنوان کرد و گفت: چنین نمایشگاه‌هایی نیز با هدف حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان و آموزش و بازاریابی آثار آن‌ها برگزار می‌شود. 

گفتنی‌است این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 9 شب تا 10 تیرماه در محوطه کاخ مروارید مهرشهر کرج پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020321537471

برچسب‌ها