ارتقای جایگاه صنایع‌دستی در کرمان/ دبیرخانه شهرهای ملی صنایع‌دستی در استان فعال شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه دبیرخانه‌ شهرهای ملی صنایع‌دستی هرچه سریع‌تر فعال شود گفت: این دبیرخانه‌ها باید مکانی برای برگزاری رویدادهای مختلف صنایع‌دستی باشد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی 22 خردادماه 1402 در جلسه شورای راهبردی صنایع دستی استان کرمان با حضور فرمانداران شهرهای ملی صنایع‌دستی اظهار کرد: باید در این مکان‌ها رویدادهای صنایع‌دستی برگزار شده و دبیرخانه‌ها کانونی برای رفت‌‌وآمد هنرمندان و حلقه اتصالی بین صنایع‌دستی با جوامع علمی، دانشگاه‌ها و همچنین علاقه‌مندان به صنایع‌دستی و گردشگران شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: کرمان استان پهناوری بوده و در حوزه صنایع‌دستی دارای ظرفیت‌های فراوانی است که ثبت جهانی شهر سیرجان، 5 شهر شهربابک، قلعه‌گنج، راور، راین و کرمان و همچنین روستای بیدکردوئیه می‌تواند دلیلی بر این ادعا باشد.

او با اشاره به اینکه هدف از ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی حفظ آن‌ها، کمک به اشتغال و حمایت از هنرمندان است ادامه داد: فرمانداران و شهرداران به عنوان دبیران شهرهای ملی صنایع‌دستی انتخاب شده‌اند و انتظار می‌رود که موضوع شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی در این استان نیز ویژه دیده شود و مورد حمایت مسئولان ارشد استانی قرار گیرد.

فعالی بیان کرد: با توجه به اینکه صنایع‌دستی نقش بسیار مهمی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی دارد بنابراین باید جایگاه صنایع‌دستی ارتقا یابد و نقش آن برای مردم و مسئولان بیش از پیش نمایان شود.

او ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌های خوبی در در شهر جهانی سیرجان در حال رخ دادن است که راه‌اندازی موزه گلیم و اجرای نمایشگاه‌های مختلف از جمله این موارد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: طی 10 روز آینده چگونگی راه‌اندازی دبیرخانه‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که امیدواریم مسئولان بومی هر منطقه در این زمینه تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020322459178

برچسب‌ها