آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در بندرعباس برگزار شد/ قصه‌ها یکی از مهم‌ترین ابزار انتقال و حفظ فرهنگ‌ها به شمار می‌روند

آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان و با حضور اعضای انجمن قصه‌گویی، قصه‌گویان، پیشکسوتان، مفاخر و هنرمندان استانی هم‌زمان با سراسر کشور در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، محمد محسنی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان روز سه‌شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ در این مراسم با اشاره به نقش قصه‌گویی در انتقال و حفظ تاریخ و فرهنگ گفت: قصه‌ها یکی از اصلی‌ترین ابزار انتقال و حفظ فرهنگ‌ها به شمار می‌آیند که نسل به نسل منتقل‌ شده‌اند.

او افزود: کودکان می‌توانند با خواندن و شنیدن قصه، با آداب‌ و رسوم و حوزه‌های مختلف فرهنگی از جمله گردشگری آشنا شوند.

محسنی با اشاره به‌ضرورت پیوند کارشناسی میراث‌فرهنگی و کانون پرورش فکری برای توسعه توریسم کودکانه اظهار کرد: باید صنعت گردشگری از پایه و دوره کودکی فرهنگ‌سازی شود که مهم‌ترین مرحله رشد و شکل‌گیری هویت فردی و اجتماعی در دوران کودکی اتفاق می‌افتد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: قصه یک رسانه ارزشمند است که کودک را می‌تواند به سفر ببرد و دانش عمومی کودکان را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020323395476

برچسب‌ها