نمایش نقش‌هایی به رنگ واقعیت در نگارخانه میراث‌فرهنگی خوزستان

به‌مناسبت هفته صنایع‌دستی و باحضور هنرمندان و صنعتگران خوزستانی، نمایشگاهی از آثار تجسمی لاله کیانی‌فر در اهواز گشایش یافت.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، همزمان با گرامی‌داشت هفته صنایع‌دستی، دوشنبه 22 خردادماه 1402، باحضور شکرالله قاسمی معاون صنایع‌دستی استان، سیداحسان طباطبایی معاون توسعه‌مدیریت و منابع انسانی، برخی از کارشناسان و مدیران ادارات میراث‌فرهنگی شهرستان‌های استان، نمایشگاه تجسمی «نقش‌هایی به رنگ واقعیت»، در میان استقبال گرم هنرمندان و صنعتگران در نگارخانه بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهیدهادی کجباف اهواز گشایش یافت.

در آیین گشایش این نمایشگاه، لاله کیانی‌فر، کارشناس‌‌ارشد نقاشی با قدردانی از تلاش‌های روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان و همه کسانی که در برگزاری و زمینه‌سازی معرفی هرچه بهتر آثار، با او همکاری و همیاری داشته‌اند، گفت: نمایشگاه امروز ماحصل یک دوره شش‌ساله از پژوهش، گفتگو و تلاش در راستای بهتر شناساندن بخشی از زندگی و حیات ایلی یکی از اقوام ساکن در خوزستان است که در قالب 16 تابلو نقاشی با استفاده از تکنیک اکرولیک به نمایش درآمدند.

این هنرمند خوزستانی افزود: از آنجایی که ایلیاتی و از فرزندان ایل بختیاری هستم، یکی از عمده‌ علایق من، موضوع مردم‌شناسی و زندگی عشایری بوده است و می‌توان این دلبستگی را در رگ و پی آثار هنری من مشاهده کرد که امیدوارم در ارائه این تفکر موفق عمل کرده باشم.

او ادامه داد:  پیش از آغاز طرح نمایشگاه و از آنجایی که در مقطع کارشناسی‌ارشد، یک مجموعه تحقیق درباره دست‌بافته‌ها و صنایع‌دستی در ایل بختیاری داشتم، همان تحقیق را سرلوحه ایجاد مجموعه آثاری قرار دادم که بیشتر آن‌ها حول زندگی در ایل، زنان و دست‌بافته‌های عشایری، کوچ و پوشش زنان و مردان امروز هستند.

کیانی‌فر با اشاره به استفاده از المان‌هایی مانند شیرسنگی، نگارکندهای تاریخی کول‌فرح و زندگی عشایر در کنار مواریث فرهنگی در آثار خود تصریح کرد: نشان دادن پیشینه تاریخی اقوام ساکن در خوزستان یکی از عمده‌ دلایلی بوده که منجر به خلق این نمایشگاه شده که به‌زودی باتوجه به حضور دیگر اقوام ساکن در این استان، طرح معرفی این مردمان را نیز در دستور اجرا قرار خواهم داد.

نمایشگاه تجسمی "«نقش‌هایی به رنگ واقعیت» تا 26 خردادماه 1402 هر شب از ساعت 17 تا 22 در نگارخانه میراث‌فرهنگی خوزستان واقع در اهواز ـ خیابان امام‌شرقی ـ نبش سلطانی ـ بازارچه دائمی صنایع‌دستی شهیدهادی کجباف پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020323478798

برچسب‌ها