آیین تجلیل از هنرمندان پیشکسوت صنایع‌دستی قزوین برگزار شد

هم‌زمان با گرامیداشت هفته صنایع‌دستی آیین تجلیل از پیشکوستان و هنرمندان این حوزه طی مراسمی با حضور علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرشاد پیله‌چی رییس جهاد دانشگاهی، عزیزالله عباس‌پور مدیرکل امور مالیاتی استان و جمعی از هنرمندان، کارشناسان و فعالان این عرصه در سالن اجتماعات مهندس بهشتی واقع در عمارت تاریخی داعی برگزار شد.

به‌‌گزارش میراث آمریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین علیرضا خزائلی روز دوشنبه22 خرداد 1402 در این مراسم ضمن تبریک این رویداد به صنعتگران و فعالان این حوزه  با اشاره  به رویکرد حمایتی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از هنرمندان این حوزه گفت: خوشبختانه دایره نگاه و توجه مهندس ضرغامی وزیر محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به توسعه این حوزه و حمایت از هنرمندان بسیار گسترده است و اداره‌کل استان نیز به تبعیت از این رویکرد برای حمایت از هنرمندان و پیشبرد اهداف توسعه و ترویج این هنر صنعت در تلاش است. 

مدیرکل میراث‎‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: فرصت‌های ارائه و فروش صنایع‌دستی در قزوین باید گسترش یابد و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم از ظرفیت بناهای تاریخی برای عرضه محصولات و برگزاری ورک‌شاپ‌ها استفاده کنیم و تعدادی از بناها را نیز با این هدف و تعیین کاربری در این حوزه واگذار کرده‌ایم .

او خاطرنشان کرد:  هنرمندان صنایع‌دستی قزوین انسان‌های فرهیخته و بی‌بدیل دارای افتخاراتی چون نشان‌های متعدد ملی و جهانی هستند که متاسفانه فضاهای در اختیار ما برای حضور و بهره‌برداری همه این هنرمندان کافی نیست و قانون و مقررات هم دست ما در این زمینه بسته است. 

   خزائلی در ادامه اظهارکرد:  طی سال گذشته در پر داخت تسهیلات تبصره ۱۶ به هنرمندان تلاش شد تا این تسهیلات با تشکیل بیش از 250 پرونده  بین هنرمندان بیشتری توزیع شود تا بتوانیم حدالامکان در چرخه اقتصادی هنرمندان نقش‌آفرینی کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین تصریح کرد: شنیدن دغدغه‌های هنرمندان و پیگیری آنها در حیطه اختیارات اداره‌کل و وزارتخانه برای ما در اولویت است و امیدواریم بتوانیم در این مسیر اقدامات موثری متناسب با شان و جایگاه هنرمندان انجام دهیم.

در این مراسم از سه پیشکسوت حوزه صنایع‌دستی استان استاد احمد بامشاد در رشته موج‌بافی،  استاد رضا گلدوز در رشته آیینه‌کاری و استاد شهره‌بانو کاظمی در رشته زره‌بافی تجلیل شد.

انتهای پیام/

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020323492862

برچسب‌ها