دنیا با جهانی شدن هگمتانه، تاریخ تمدن را به نام همدان می‌شناسد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس‌شورای‌اسلامی همزمان با بازدید از سایت تاریخی هگمتانه برای بررسی روند رفع موانع و چالش‌های پرونده هگمتانه و مرکز تاریخی همدان گفت: در فرآیند اطلاع‌رسانی این مهم که همدان در چند قدمی جهانی شدن است، نقش رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های دیداری و شنیداری محلی، بسیار تاثیرگذار است.

به‌گزارش میراث‌آریا وبه‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، حمیدرضا حاجی بابایی صبح روز گذشته چهارشنبه 24 خرداد ماه با اشاره به عملکرد مطلوب رسانه در نحوه انعکاس چگونگی پیشرفت پرونده ثبت هگمتانه در عرصه ملی گفت: بر این باورم خبرنگاران میراث‌فرهنگی و گردشگری استان و کشور، در مشارکت برای انعکاس روند پرونده ثبت جهانی همدان، سنگ تمام گذاشته‌اند، اما باز هم انتظار می‌رود در این میان رسانه‌ها بیشتر به توانمندی‌های تاریخی، گردشگری همدان و بیان غنای تاریخ  استان بپردازند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: همدان در آستانه یک جهش عظیم برای نشان دادن تاریخ پرافتخار خود است، تاریخی که شاید در دنیا نتوانیم به راحتی به قدمت آن تاریخ، پیدا کنیم.

حاجی بابایی گفت: ما امروز در دنیا، شهری به قدمت تاریخ همدان، که زندگی درآن جریان داشته باشد، نداریم. تاریخ این شهر با 3300 سال قدمت قطعی است و بحث ثبت جهانی هگمتانه در آینده نزدیک  نام همدان را جزو قله‌های بلند تاریخ دنیا ثبت خواهد کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی در ادامه به اهمیت موضوع جهانی شدن همدان تاکید کرد و گفت: تمام دنیا و کشورهای گوناگون از این پس همدان را به عنوان یکی از قله‌های بلند تاریخ خواهند شناخت و وقتی ثبت جهانی انجام شود، در کنار کشور و شهرهای تاریخی دنیا، رقابت ما شروع خواهد شد و در این میدان رقابت آن موقع است که ما حرف برای گفتن خواهیم داشت.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: پس از جهانی شدن همدان، کاوش و بررسی‌ها در سایت تاریخی همدان، قطع یقین افزایش پیدا خواهد کرد و با پیگیری فرآیند جهانی شدن همدان شاهد این خواهیم بود که همدان هر روز چهره خود را بهتر از قبل به جهانیان نشان خواهد داد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020324889778

برچسب‌ها