دومین نکوداشت مفاخر میراث فرهنگی کشور

میهن عزیزمان ایران مزین به نام و یاد بزرگان و مفاخر عزیز و گرانقدری است که نامشان بر تارک فرهنگ این خاک پاک می درخشد و بر ما است که نسبت به حفظ و معرفی این سرمایه های معنوی گران بها نهایت تلاش را داشته باشیم.

ایران اسلامی گنجینه بزرگی از مفاخر در حوزه های میراث فرهنگی دارد که ما به عنوان فرزندان این سرزمین به دانش مفاخر و اساتید و فرهنگ پژوهان آن افتخار می کنیم. در این سرزمین کم نیستند افرادی که جزو میراث ناملموس این سرزمین هستند و در صحنه های مختلف علمی فرهنگی خدمات ماندگاری را به جامعه نموده اند بالاخص در حوزه میراث فرهنگی ایران. 

یکی از سنت های حسنه و ماندگار تکریم از یاد و نام بزرگان ادب و فرهنگ ایران است که سالیانی چند برای ایران و میراث فرهنگی آن به فعالیت پرداخته‌اند، چراکه سپهر فرهنگی ایران زمین آکنده از ستاره های درخشانی است که این سرزمین را پرفروغ کرده اند این ستاره ها که راه را می نمایاند همواره دل در گرو ایران داشته است و سالیان سال از برای این خاک پاک خون دلها خورده اند و رنج دوران برده اند.

نکوداشت یاد و خاطره چهره های ماندگار میراث فرهنگی ضروری و عملی نیکو و واجب است، خصوصاً نکوداشت فرهیختگان که تاثیرگذارتر هستند چراکه تاثیرگذاری این افراد در خاطرات ما ناشی از قدرت و همدلی آنهاست، قدرتی که در تفکری عمیق به همراه همدلی موجب تسخیر ذهن ما شده است.

دومین بزرگداشت و تقدیر از از عالمان و بزرگان میراث فرهنگی نشانه پویایی و کمال طلبی جامعه و نشان دهنده ارج قائل شدن جامعه علمی و فرهنگی برای خدمات والای فرهنگی شان است؛ چنانکه از حق شناسی و درک سرمایه های انسانی خبر می دهد. این سنت حسنه از قدیم الایام در ایران رواج داشته و اکنون پر رونق ترشده است.

جا دارد از وزیر و قائم مقام ایشان که عملکردشان دراین حوزه یادآور بزرگمردانی است که در حافظه تاریخی این سرزمین ثبت شده است، تشکر کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020325761541

برچسب‌ها