تولید و فروش سالانه ۵۰۰ قطعه وسایل کاربردی و تزئینی ورشو در بروجرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از تولید و فروش سالانه ۵۰۰ قطعه وسایل کاربردی و تزئینی ورشو در شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان، عطا حسن‌پور امروز شنبه 27 خردادماه 1402 در این خصوص اظهار کرد: سالانه یک تن فلز ورشو در قالب ۵۰۰ قطعه وسایل کاربردی و تزئینی در شهرستان بروجرد تولید و به فروش می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان گفت: با توجه به تقاضا در بازار وسایل کاربردی و تزئینی ورشو و علاقه مردم به این اشیاء به ویژه سماور زغالی و نفتی و ظروف آشپزخانه، تولیدات ورشو در ایجاد اشتغال جدید و کسب درآمد مناسب نیز مؤثر است.

حسن‌پور بیان داشت: در حال حاضر هشت کارگاه ورشو در شهرستان بروجرد فعال است که از این تعداد یک مورد مربوط به میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و یک کارگاه هم مربوط به سازمان فنی و حرفه‌ای استان است.

او یادآور شد: راه‌اندازی خانه ورشو بروجرد در دست اقدام است و بخش عمده کار آن انجام و به زودی راه‌اندازی می‌شود تا مکانی باشد که استادکاران رشته ورشوسازی در آن گرد هم آیند و فعالیت‌های مرتبط با این صنعت اعم از آموزش، تولید و قلم‌زنی بر روی ورشو در آن صورت گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه ۲۰۰ کارگاه قلم‌زنی در بروجرد وجود دارد که با راه‌اندازی خانه ورشو بروجرد به صورت منسجم در این مکان فعالیت خواهند داشت افزود: در کنار تسهیلاتی که دولت به هنرمندان می‌دهد، مهم‌ترین اقدام ترویجی مرتبط با صنعت ورشو و قلم‌زنی در بروجرد، آموزش این رشته است که شرایط انتقال این آموزش نیز فراهم شده و با فعالیت خانه ورشو بروجرد انسجام بیشتری خواهد یافت.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020327309521

برچسب‌ها