اتمام عملیات مرمت تکیه تاریخی فرمهین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان گفت: مرمت و بندکشی محوطه و حیاط تکیه تاریخی فرمهین پایان یافت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سعید نیکنام امروز 27 خرداد 1402 با اعلام این خبر گفت: بندکشی و مرمت کف حیاط تکیه تاریخی فرمهین با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال که از ماه گذشته آغاز شده بود امروز به پایان رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فراهان افزود: تکیه فرمهین یکی از بناهای به جا مانده از دوره قاجار در شهر فرمهین است.

نیک‌نام با تاکید بر اینکه تکایا بناهای مذهبی هستند که به منظور برگزاری مراسم عزاداری سید الشهدا و یارانش ایشان بنا شده‌اند ادامه داد: تکیه فرمهین یکی از این نمونه بناهاست که در دوره قاجار احداث شده است و در ضلع جنوبی بنا حیاط قرار دارد که مرکز آن دارای سکویی برای تعزیه خوانی است شبستان بنا نیز در بخش شمالی از دو طبقه ساخته شده و در فصل زمستان برای مراسم عزاداری استفاده می‌شده است.

او یاد آور شد: بنای ارزشمند تکیه فرمهین در  تاریخ نهم اردیبهشت 1382به شماره ۸۶۰۷ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402032772949

برچسب‌ها