افتتاح کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در خرم‌آباد

کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور امروز یکشنبه ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲ در خرم‌آباد افتتاح شد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی لرستان، عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و‌ صنایع‌دستی لرستان در حاشیه این افتتاحیه گفت: این کارگاه در شهرستان خرم‌‌آباد برای آموزش ۲۰ هنرجو تجهیز شده است که شامل تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است.

او با بیان اینکه برای راه‌اندازی این کارگاه  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، ادامه داد: فاز نخست این کارگاه شامل آموزش مقدماتی تراش سنگ است و در فاز دوم کارگاه با دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای آموزش تراش فست یا تراش زاویه‌دار گوهرسنگ‌ها تجهیز می‌شود که امیدواریم در سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

حسن‌پور تصریح کرد: همچنین فاز سوم کارگاه مربوط به رشته زره‌بافی است که به امید خدا در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان بیان کرد: در کارگاه تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی آخرین فنون فراگیری این هنر به علاقه‌مندان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020328309491

برچسب‌ها