همکاری میراث‌فرهنگی برای آموزش صنایع‌دستی و گردشگری به سربازان ارتش در گلستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: با توجه به نقش آموزش‌های ضمن خدمت در مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال جوانان، آمادگی داریم دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی و گردشگری را برای کارکنان و سربازان وظیفه ارتش در استان برنامه‌ریزی و برگزار کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز یکشنبه 27 خردادماه 1402 در دیدار با سرهنگ علی‌اکبر عرب فرماندهی تیپ 230 شهید متاجی و ارشد نظامی آجا در استان‌ گلستان، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که ارتش از آن برخوردار است آمادگی داریم در راستای ایجاد تأسیسات گردشگری همکاری‌های لازم دوجانبه را داشته باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان تأکید کرد: نیروی انسانی مخصوصاً سربازان وظیفه سرمایه‌ای گران‌بها است که می‌توان با آموزش‌های ضمن خدمت در حوزه‌های همچون گردشگری و صنایع‌دستی زمینه مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال در دوران پس از خدمت وظیفه این قشر را فراهم ساخت.
او بابیان این‌که صنایع‌دستی استان گلستان با توجه به برخورداری از تنوع اقوام این استان بسیار غنی است، بیان کرد: آمادگی داریم آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی را برای پرسنل و سربازان برگزار کنیم.

ساوری در ادامه عنوان کرد: به‌منظور توسعه تعاملات و گسترش همکاری‌های فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ارتش در استان کارگروهی باهدف تسریع در روند اجرای برنامه‌های و اقدامات عملی شکل گیرد.

فرماندهی تیپ 230 شهید متاجی و ارشد نظامی آجا در استان‌ گلستان نیز در این دیدار با اشاره به این‌که در کشور به ظرفیت‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری کمتر توجه شده است، تأکید کرد: رونق گردشگری زمینه‌ساز ثبات اقتصادی در کشور خواهد شد.

سرهنگ علی‌اکبر عرب خاطرنشان کرد: با توجه به نیروی انسانی که در ارتش مشغول خدمت هستند آمادگی داریم دوره‌های آموزشی گردشگری و صنایع‌دستی را برای جامعه هدف خود برگزار کنیم.

او تصریح کرد: ظرفیت‌های کم‌نظیری در حوزه گردشگری وجود دارد که توجه به این ظرفیت‌ها اقتصاد استان را رونق می‌بخشد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020329118793

برچسب‌ها