نیروهای فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی نیاز به حمایت بیمه‌ای دارند

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس از ارائه طرح حمایت بیمه‌ای از نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سردار حسن مهری در سفر به استان فارس در مراسم تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس گفت: با وجود 33 هزار اثر ثبت ملی و 27 اثر ثبت جهانی که شامل آثار ملموس و ناملموس است با کمبود نیروهای مراقب آثار مواجه هستیم.

سردار مهری افزود: استان فارس با توجه به وجود بیش از ۳۰۰۰ اثر ثبت ملی و ۱۱ اثر ثبت‌شده در فهرست جهانی حداقل ۱۰۰۰ نیروی مراقب برای حفاظت از این آثار مهم تاریخی، فرهنگی و عرصه و حریم بناها و محوطه‌ها نیاز دارد.

او ادامه داد: با حمایت ویژه وزیر از سال گذشته بحث حمایت بیمه‌ای از یگان حفاظت میراث فرهنگی با جدیت مورد پیگیری قرار گرفت و درخواست کردیم که نیروهای یگان حفاظت مواریث فرهنگی کشور همانند حفاظت محیط‌زیست مشمول قوانین حمایتی شوند که طرح پیشنهادی به کمیسیون مربوطه در دولت ارائه و در دستور کار قرار گرفت و امیدوار هستیم این موضوع به نتیجه برسد.

انتهای پیام /

انتهای پیام/

کد خبر 14020329143603

برچسب‌ها