جشنواره گل محمدی و گلاب آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه تمدید شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان گفت: با توجه به‌ استقبال گسترده گردشگران و مردم شهرستان سلطانیه نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه تا ۲ تیرماه تمدید شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، سید سعید صفوی شامگاه روز ۲۸ خردادماه ۱۴۰۲ در مراسم اهدای لوح و تقدیر از فعالان شرکت‌کننده در این جشنواره گفت: نخستین جشنواره گل محمدی و گلاب در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه که در زمینه گلابگیری سنتی برپا شده است با تمدید تاریخ تا ۲ تیر ماه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: این جشنواره که برای نخستین بار است در آرامگاه چلبی اوغلو شهرستان سلطانیه برگزار می‌شود، شامل ویژه برنامه‌هایی همچون برپایی مراسم سنتی گلاب گیری، نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی برنامه‌های شاد و ... است که هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۷ میزبان شهروندان و گردشگران است.

او معرفی میراث تاریخی، فرهنگی، طبیعی و نشاط‌آفرینی را از اهداف این جشنواره‌ها دانست و تصریح کرد: برگزاری چنین جشنواره ها و رویدادهایی از نقش موثری در معرفی ظرفیت گردشگری و جذب گردشگر و نیز بحث اشتغال و اقتصاد دارد.

حسین محمدی در میان شرکت‌کنندگان با اشاره به استقبال گرم علاقه‌مندان به گردشگری طبیعی از این جشنواره، گفت: انتظار می‌رود با بهره‌گیری از صنعت گردشگری کشاورزی، گام بلندی در راستای تقویت گردشگری در شهرستان برداشت.

معاون امور اقتصادی استانداری زنجان افزود: این جشنواره برای اولین سال به صورت کاملا زنده و با گلاب‌گیری به روش‌های معمول سنتی انجام می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از نزدیک با مراحل این کار آشنا شوند. 

محمدرضا براتی در این مراسم با بیان اینکه گلاب‌گیری یکی از منحصربه‌ فردترین و زیباترین آیین‌های کهن این منطقه به‌شمار می‌رود؛ اظهار کرد: این جشنواره برای اولين بار با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی و حفظ سنت‌ها و آداب و رسوم منطقه در شهرستان برگزار می‌شود. 

فرماندار سلطانیه عنوان کرد: شهرستان سلطانیه دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه گردشگری، کشاورزی و صنایع‌دستی است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020329931884

برچسب‌ها