بنای تاریخی قوانلو گرگان به خانه دائمی صنایع‌دستی تبدیل می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرگان از مرمت بنای تاریخی قوانلو در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) به‌منظور تبدیل آن به خانه صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، رضا غیاثی‌زاده روز دوشنبه 29 خردادماه 1402 در بازدید از روند آماده‌سازی خانه صنایع‌دستی در خانه تاریخی قوانلو گرگان گفت: بنای تاریخی قوانلو در حال آماده‌سازی برای ایجاد و افتتاح خانه دائمی صنایع‌دستی به‌منظور تولید و فروش محصولات صنایع‌دستی توسط هنرمندان این شهرستان است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گرگان افزود: این بنای تاریخی ۶ فضای مجزا دارد که پس از آماده‌سازی کامل مناسب برای فعالیت ۸ هنرمند شهرستان خواهد بود.

او خاطرنشان کرد: این مجموعه در گرگان، خیابان شهدا، لاله ۱۶ قرار دارد و علاقه‌مندان به هنر می‌توانند پس از تکمیل و افتتاح از این مجموعه تاریخی، هنری بهره‌برداری کنند.

در این بازدید مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان نیز حضور داشت و روند مرمت و آماده‌سازی این مرکز صنایع‌دستی را بررسی کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020330118945

برچسب‌ها