انجمن دفاتر خدمات مسافرتی کردستان ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری است

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان ظرفیت مناسبی برای همگرایی بیش از پیش فعالان این حوزه و فعالیت در راستای توسعه صنعت گردشگری کردستان است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، آرمان وطن‌دوست روز سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه 1402در جلسه انتخابات هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان که با حضور رئیس‌گروه دفاتر گردشگری کردستان و جمعی از مدیران دفاتر در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کردستان به‌عنوان یکی از بازوان اصلی گردشگری می‌توانند با ارائه خدمات مطلوب به مسافران، نقش مهمی را در توسعه صنعت گردشگری استان داشته باشند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با اشاره به این‌که امروزه برگزاری تورهای غیرمجاز یکی از دغدغه‌های اصلی دفاتر خدمات مسافرتی است، افزود: راهکارهایی برای برخورد با تورهای غیرمجاز توسط این اداره‌کل و ادارت مربوطه در حال پیگیری و اجرا است.

او یادآور شد: امیدواریم با هم‌گرایی و هم‌‎دلی میان متولیان بخش دولتی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای ارائه خدمات بهتر به گردشگران و تحکیم زنجیره گردشگری در استان گام‌های مثبتی برداریم.

رئیس‌گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان هم در این جلسه گفت: با توجه به وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان در کردستان و لزوم رونق صنعت گردشگری، توسعه تورهای ورودی به استان از ضروریات این حوزه است.

تیمور خالدی هدف از برگزاری این نشست را تشکیل انجمنی برای هم‌افزایی و مشارکت میان فعالان این بخش عنوان کرد و افزود: این مجموعه با تمام دغدغه‌های فعالان این حوزه آشنایی دارد و به‌جد پیگیر حل مسائل و مشکلات است.

او بیان کرد: در انتخابات انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان کردستان هوشنگ جواهری، سیدفواد حسینی و فروغ خسروی به‌عنوان اعضای اصلی و همچنین ساسان آریایی‌فر و بنفشه حسینی به‌عنوان بازرس انتخاب شدند.

رئیس‌گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: اعضای هیئت مدیره و بازرسان انتخاب شده به مدت دو سال می‎‌توانند در این انجمن فعالیت کنند.

خالدی یادآور شد: امیدوارم با همکاری همه اعضا شاهد اقداماتی تأثیرگذار در این انجمن باشیم.

راه‌اندازی سامانه یکپارچه فروش تورها در کردستان، عدم پذیرش و ارائه خدمات دهیاران روستاهای هدف گردشگری کردستان با برگزارکنندگان تورهای غیرمجاز، تعامل و همراهی رسـانه ملی و شهرداری و شورای اسلامی شهرستان‌ها با فعالان حوزه گردشگری استان، واگذاری موضوعات شکایات از دفاتر به انجمن و بررسی آن، استانداردسازی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، همگرایی منافع دفاتر از طریق فضای مجازی، ایجاد اتاق فکر در انجمن صنفی دفاتر استان برای بررسی بیشتر مشکلات و تعامل و آشنایی بیشتر اعضا با یکدیگر و ... از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020330348414

برچسب‌ها