بنای تاریخی اخوان بهبهان خوزستان خانه صنایع‌دستی می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان در حاشیه برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی این شهرستان که به مناسبت هفته صنایع‌دستی برپا شده بود، از تبدیل بنای ثبت‌ ملی اخوان به خانه صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خوزستان، علی حداد 29 خردادماه 1402 در بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی بهبهان اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری فرمانداری، اداره ارشاد اسلامی و شهرداری بهبهان، در نگارخانه میرزا شوقی برپا شد که در آن صنعت‌گران فعال و دارای مجوز فعالیت و تعاونی صنایع‌دستی در رشته‌های کپوبافی، گلیم‌بافی، منبت‌کاری، میناکاری و ... شرکت داشتند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان در دیدار با صنعتگران صنایع‌دستی حاضر در نمایشگاه با اشاره به مشکلات در این حوزه، به آن‌ها قول مساعد داد تا در زمینه تسهیلات و برگزاری نمایشگاه و معرفی صنعتگران به استان و شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی، کشوری و استانی کمال همکاری را انجام دهد.

او یکی از برنامه‌های کوتاه‌مدت در حوزه صنایع‌دستی شهرستان را راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی عنوان کرد و افزود: بر این اساس، راه‌اندازی خانه صنایع‌دستی در خانه ثبت‌ملی اخوان که در تملک اداره میراث‌فرهنگی است، در دستور کار قرار گرفته است.

حداد اضافه کرد: به علت نبود مکان کافی برای تولیدات صنعتگران، بخشی از ساختمان اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان که خالی و بدون استفاده است در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار بگیرد.

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 14020330478160

برچسب‌ها