نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به میزبانی چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به میزبانی شهرستان فارسان آغاز به کار کرد.

‌به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، علیرضا جیلان شامگاه سه‌شنبه 30 خردادماه 1402 در آیین آغاز به کار نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین به میزبانی فارسان تأکید کرد: این جشنواره تا پنجم تیرماه سال‌جاری به‌مدت شش روز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین با هدف ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هم‌افزایی بین اقوام، تشریح نقش اقوام درخصوص زنجیره غذایی و تولید، معرفی توانمندی‌های فعالان گردشگری، تزریق نشاط و شادابی در جامعه و توجه به داشته‌های فرهنگی عملیاتی شد.

جیلان تصریح کرد: در شهرستان فارسان خانوارهایی با تنوع اقوام بختیاری‌ها، قشقایی‌ها و فارس‌ها ساکن هستند و به‌طور مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

او یادآور شد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مربوط به اقوام ایرانی استان‌های مختلف کشور با صد غرفه برپا شده که از این تعداد ۴۰ غرفه به اقوام و عشایر نقاط دیگر کشور و بقیه به معرفی سوغات، صنایع‌دستی و هنرهای سنتی مناطق گوناگون چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برای برگزاری نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین چهار مدرسه، خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌های شهرستان فارسان به‌منظور اسکان شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

او گفت: در این جشنواره گروه‌های هنری از استان‌های دیگر حضور دارند و برنامه‌هایی را در نقاط مختلف شهرستان فارسان اجرا می‌کنند.

جیلان تأکید کرد: برگزاری مسابقه‌های بومی محلی در رشته‌های ورزشی روستایی و عشایری، همایش زنان زاگرس‌نشین و بی‌بی‌مریم بختیاری و همایش معتمدان و متنفذان اقوام ایران‌زمین از برنامه‌های جنبی این جشنواره به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020331748299

برچسب‌ها