حمام تاریخی و معابر بافت تاریخی عقدا مرمت می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با اشاره به پتانسیل‌های تاریخی و گردشگری عقدا و روستاهای آن، از مرمت حمام تاریخی و معابر بافت تاریخی عقدا خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد و معاون میراث‌فرهنگی با همراهی بخشدار عقدا و رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردکان از امامزاده سید محمد هفتادر، خانه تاریخی قاضی جلال و بازارچه روستای هفتادر بازدید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در حاشیه این بازدید بر اهمیت عقدا و روستاهای آن ازلحاظ تاریخی و گردشگری و حفاظت و مرمت آثار و بناهای تاریخی آن تأکید کرد.

آخوندی ادامه داد: در این بازدید مقرر شد اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان با مشارکت هیئت‌امنا، اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نسبت به مرمت و ساماندهی پشت‌بام و کاشی‌کاری گنبد امامزاده سید محمد هفتادر اقدام کند.

به گفته او مرمت خانه تاریخی قاضی جلال عقدا توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان با مشارکت شورای اسلامی و دهیاری روستای هفتادر از دیگر تصمیمات اتخاذشده در این بازدید بود.

مدیرکل میراث­فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در سفر خود به عقدا، نشستی با بخشدار، شهردار و عضو شورای اسلامی شهر عقدا در محل بخشداری داشت که طی آن در خصوص مرمت و ساماندهی حمام تاریخی عقدا و معابر بافت تاریخی با مشارکت شهرداری و اداره میراث­فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان اردکان بحث و تصمیم‌گیری شد.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020401104415

برچسب‌ها