بازدید مدیرعامل صندوق احیا از کاروانسرای تاریخی شهر گز اصفهان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از بازدید مدیرعامل صندوق احیا کشور از کاروانسرای تاریخی شهر گز خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، جواد چهرراضی امروز 1 تیرماه با اعلام این مطلب گفت: مدیرعامل صندوق احیا کشور و گروه کارشناسی همراه، در سفر به استان اصفهان با حضور در شهر تاریخی گز به همراه فرماندار شهرستان، شهردار و رئیس و اعضا شورای شهر گز از کاروانسرای تاریخی این شهر بازدید کرد.

او ادامه داد: کاروانسرای تاریخی شهر گز از بناهای ارزشمند شهرستان شاهین‌شهر و میمه بوده که طی سال‌های گذشته توسط صندوق احیا به بخش خصوصی واگذارشده است.

چهرراضی افزود: با توجه به موقعیت مناسب این کاروانسرا در مجاورت مسیر ترانزیت شمال به جنوب کشور و نزدیکی به شهر تاریخی اصفهان، شهر شاهین‌شهر و همچنین مجاورت با شهر گز، راه‌اندازی این کاروانسرا تاریخی گام مهمی در توسعه گردشگری شهرستان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: در این بازدید ضمن بررسی مشکلات این مجموعه مقرر شد صندوق احیا نسبت به رفع مشکلات در اسرع وقت اقدام و با همکاری مسئولین محلی این مشکلات رفع و سرمایه‌گذار نسبت به تسریع درروند مرمت، احیا و بهره‌برداری اقدام کند.

گفتنی است با توجه به ارزیابی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان یونسکو طی سال‌های گذشته و انجام مراحل ثبت جهانی، امید می‌رود به‌زودی این کاروانسرا پس از اتمام این مراحل در فهرست جهانی ثبت شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040123538

برچسب‌ها